Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Kodowanie DPF - brak kanału 068

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
BlueR1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 05 lut 2022, 20:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole

Kodowanie DPF - brak kanału 068

Post autor: BlueR1 » 09 lip 2023, 14:10

Witam ,
ponieważ raz już prałem DPF i bardzo szybko się zapchał - kupiłem zamiennik , który sam wymieniłem. Po tym powienienem przeprowadzić adaptację . Mój MINI VAG LITE nie był w stanie tego zrobić . U mechanianirów którzy mieli jakiś dziwny program tak samo . Twierdzili ,że nie potrafią sie do tego dobrac ani dostać , zreszta tak jak po wypraniu nie bardzo potrafili to zrobić ale cudem jakoś mi się udało .
Zakupiłem więc chińską wersję VCDS z kablem. Wszystko łądnie pięnie chodzi i pojawił sie problem.
NA kanale 068 grupa 2 - nie podaje żadnych danych nie łączy się - więc nie moge wybrać CArbon MASS replacement
Przy próbie zmiany wartości z 0 na 1 na kanale 108 - akceptuje ale nie zmienia nic . NAdal ma 100 g chociaz po którejś próbie pokazuje 95 g ...co i tak nadal utrzymuje "awaryjną mape: silnikę .
Zaczełem zczytywać dane z któejś podgrupy - nie wskazuje ciśnienia w tym ustrojstwie ani km . To nie ważne . Znalazł że mój DPF jest na kanałach :
097
102
103
104
gdzie 104 to filtr DPF a reszta to czujniki do niego itd.
Próba zmiany na 104 wartości i resetu nie wchodzi , nie ma opcji MASS CARBON FILTER REPLACEMENT w ogóle a wspomniany 068 nie odczytuje się i te dane 100 do 95 g zapchania uzyskałem zczytując inny kanał z wyżej wymienionych . Podaję to z pamięci . NIe próbowąłem uruchamiać dopalania DPF bo już jestem przed wymianą oleju i domniemam ,że może "dolać" za dużo ropy podczas tego procederu co może skutkować pożarem lub uszkodzeniem silnika . SIlnik odczytany jako CAN pewnie CAN-A . Domyślam się ,że jesli nikt nie miał podobnie to prawdopodobnie jest uszkodzenie programowe - stąd ten kanał 068 jest martwy . Myślę ,że stało się to po mechaniorach i ich dziwnym programie . Ostatnim razem nie udało im sie też zresteowac tych wartości - wmawiają mi ,że samochód jest zhakowany :) a ja po odebraniu wozu tylko VAG LITE`em skasowałem błedy - samochód ruzył normalnie i po 20 minutach komputer sam adaptował nowe wartości z DPF po praniu . To było z rok temu i po mojej wymianie na zamiennik ( wczęsniej też był zamiennik ) pojechałem do nich po reset, po nieudanym jak wspomniałem zakupiłem VCDS chinola. To tak w kwestii wyjasnienia problemu .
Pytania więc sa dwa :
1. CZy ktoś ma podobnie i obszedł to jakoś w inny niż opisywany na forach sposobem ?
2. Jak powinno się i czym zrobić update tego software`u w ECU ? , bo może to pomoże, bo mogło się coś w nim posypać wg mojej teorii .
Także gorąca prośba o jakies materiały żródłowe , żebym cos poczytał z czym się je taką wymianę wsadu ECU ewentualnie poradnik lub jakies wskazówki lub jak ktoś ma to gotową procedurę , bo mnie szlag trafi a mój silnik ropa zaleje :) i nie da się tym jeździć :(

Ponieważ to województwo opolskie - to "znafców" jest tu dużo ale takich co psują a nie naprawiają - jestem nauczony doświadczeniem przy pojeżdzie innej marki , pomimo że korzystałem z pomocy ASO , po której sam musiałem swój wóz naprawiać . W przypadku AUDI jestem jescze noobem i za mało wiem ,ale staram się uczyć chociaz narzekam na brak łatwo dostępnych manuali czy serwisowego oprogramowania jak dla przykłądu distepny dla Alfy ROmeo program EPER gdzie każda śrubka jest rozrysowana z elementami pojazdu oraz numerem fabrycznym. Nie wiem czy istnieje podobne oprogramowanie dla AUDI , jeśli tak to poprosze o link gdzie można dostać coś takiego - może być nawet pirat . ALe głownie prosze o pomoc w wyżej wymienionym temacie bo w samym VCDS i na stronie Ross TEch nie znalazłem odpowiedzi . MOże źle szukałem , nie wiem. Z góry dziękuję

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: Kodowanie DPF - brak kanału 068

Post autor: tomnik » 11 lip 2023, 01:23

Nie mogłeś tego wykonać "cudem"...
Reset zawartości popiołu wykonuje się w sterowniku silnika [01] / "Adaptacja-10" na kanale 81 (zmieniając w tym kanale wartość na "1"), a nie "Bloki pomiarowe-8". Bloki pomiarowe służą do odczytu danych.

Kanał 068 nie jest obsługiwany w tym sterowniku.

"Jak powinno się i czym zrobić update tego software`u w ECU ? , bo może to pomoże, bo mogło się coś w nim posypać wg mojej teorii . " - Nie szukaj tu przyczyny, Twoja teoria jest błędna.
" CZy ktoś ma podobnie i obszedł to jakoś w inny niż opisywany na forach sposobem ?" Nie ma "jednego sposobu", w różnych sterownikach aut grupy VAG, wykonuje się to w inny sposób.
Aa... i nazywaj tej procedury "kodowaniem".

"(...)narzekam na brak łatwo dostępnych manuali czy serwisowego oprogramowania jak dla przykłądu distepny dla Alfy ROmeo program EPER gdzie(...)" W grupie VAG, to Etka, Elsa. Tu ich wersje (niepełne) online :
Etka https://ifinterface.com/page/page3.php (CarProg2/wybór auta/modelu/rocznika/itd.)
Elsa https://www.kolhosniki.ru/ (znajdziesz tu swoje auto z silnikiem CANA)

BlueR1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 05 lut 2022, 20:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole

Re: Kodowanie DPF - brak kanału 068

Post autor: BlueR1 » 11 lip 2023, 20:51

Witam , dziękuję za odpowiedź :)
Niestety , zmiana wartośći w długiej adaptacji / SILNIK - 01 / ADAPTACJA - 10 ( 0A u mnie - heksadecymalnie =10 ) / na kanale 081 , odczyt potem wprowadzenie wartości na 1, test oraz zapis , nie przynosi skutku . Żarówa jak świeci , tak świeciła , usunięcie kodu błędów po adaptacji , nic nie zmienia , pomimo ,że VCDS wskazuje ,że to jest kanał CARBON MASS REPLACEMENT. Widże ,że w oryginalnym poście napisałem 108 - miss click na klawiaturze - ale stwierdziłem ,że spróbuję ponownie . Wróciłem z samochodu , błędy wracją , mapa awaryjna podejrzewam bo nadal jest zamulony . Już nawet spróbowałem to zrobić na zapalnonym silniku co nie jest dobrym pomysłem , bo zaczłęo nim szarpać więć zgasiłem. Po restarcie jest normalnie.
Kanał 068 jest martwy i nie obsługiwany w tym slniku , masz rację - aktywe są kanały od 097 do 104 ( kanał 108 to u mnie immobilizer ) . Jak napisałem powyżej adaptacja nie przynosi skutku , a wyczytałem w internecie , że w niektóych modelach po osiągnięciu wartości 100 g należy zrobić update oprogramowania co ma podobno pomagać . Jedyną nieprawidłowość jaką znalazłem to wartości podczas pózniejszego odczytu po próbie adaptacji , wklejam kody błędów poniżej jako zrzuty ekranowe. Pomimo odtorzenia warunków wypalania ( czyli po ostatniej adaptacji - 80 % pełny bak , silnik rozgrzany ,trasa - tym razem cudownie sam ECU się nie adaptuje ) Wiem ,że ostanim razem to nie był cud - bo jako niedoszły DŻISUS ponowiłbym go :) To tak żartem .
Jak są jakieś pomysły to poproszę.
WhatsApp Image 2023-07-11 at 20.23.03.jpeg
WhatsApp Image 2023-07-11 at 20.23.03 (4).jpeg
WhatsApp Image 2023-07-11 at 20.23.03 (3).jpeg
WhatsApp Image 2023-07-11 at 20.23.03 (2).jpeg
WhatsApp Image 2023-07-11 at 20.23.03 (1).jpeg
WhatsApp Image 2023-07-11 at 20.23.02.jpeg
WhatsApp Image 2023-07-11 at 20.23.02 (3).jpeg
WhatsApp Image 2023-07-11 at 20.23.02 (3).jpeg
WhatsApp Image 2023-07-11 at 20.23.02 (2).jpeg
WhatsApp Image 2023-07-11 at 20.23.02 (1).jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: Kodowanie DPF - brak kanału 068

Post autor: tomnik » 11 lip 2023, 23:14

Pokaż dane z grupy 102 przy włączonym zapłonie (nie można inaczej...) i wyłączonym silniku.
Rozumiem, że dane ze 102, które podałeś, są z chwili gdy silnik pracował, pracował na wolnych obrotach (bieg jałowy), tak ?

BlueR1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 05 lut 2022, 20:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole

Re: Kodowanie DPF - brak kanału 068

Post autor: BlueR1 » 11 lip 2023, 23:27

tomnik pisze:
11 lip 2023, 23:14
Pokaż dane z grupy 102 przy włączonym zapłonie (nie można inaczej...) i wyłączonym silniku.
Rozumiem, że dane ze 102, które podałeś, są z chwili gdy silnik pracował, pracował na wolnych obrotach (bieg jałowy), tak ?
Zdjęcie jest przy włączonym silniku z grupy 102 na jałowym biegu - iddle . Przy wyłączonym pozkazywał tylko temperatuę otoczenia mniej więcej i zero bar , bo poszedłem do samochodu o 19 stej więc stał od około 15 stej na wyłączonym. Dlatego uruchomiłem silnik aby sprawdzić czy czujnik nie jest uszkodzony , idąc tropem zerowego cisnienia itd. Przy czym czujniki są przed i za DPF jeden tylko wchodzi u mnie do DPF . Podejrzewam ,że to od temperatury chyba,że ta drugim jest ta rurka jest od cisnienia montowana za pomocą miedzianej nakrętki .
Zastanawia mnie ,że wskazuje : ilość popiołu jest 0
skalkulowna masa węgla jest zero
, a aktualny stan po adaptacji jest 100 g ...

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: Kodowanie DPF - brak kanału 068

Post autor: tomnik » 11 lip 2023, 23:39

OK, 102.3 : 0 bar, wskazania temperatur po dłuższym postoju = mniej-więcej temperatura otoczenia.
Filtr DPF jest niedrożny.

BlueR1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 05 lut 2022, 20:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole

Re: Kodowanie DPF - brak kanału 068

Post autor: BlueR1 » 14 lip 2023, 19:23

tomnik pisze:
11 lip 2023, 23:39
OK, 102.3 : 0 bar, wskazania temperatur po dłuższym postoju = mniej-więcej temperatura otoczenia.
Filtr DPF jest niedrożny.
Filtr został wymieniony na FUNKIEL NÓWKA - nie ma takiej opcji , aby był niedrożny - problem jest w softwarze , bo nie resetuje wartości zaraz po wymianie...jedyna możliwość ,że jeśli ta rurka o której wspominałem jest od cisnienia to już przy odkecaniu zauważyem pęknięcie na mosięznym mocowaniu ...więc je kleiłem ...może być ,że jakoś zatkałem ....to ta rurka jest od cisnienia czy nie ??

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: Kodowanie DPF - brak kanału 068

Post autor: tomnik » 14 lip 2023, 23:15

1.Wykonaj raz jeszcze procedurę, którą podałem :
Reset zawartości popiołu, sterownik silnika [01] / "Adaptacja-10" kanał 81, zmień wartość na "1"/test/zapisz.
2. (Nie włączaj silnika !) Przejdź do bloków pomiarowych-08/grupa 104, wykonaj zdjęcie wszystkich czterech danych(okienek) tej grupy i pokarz je tu (co będzie widniało w 104.3 - trzecie okienko od lewej strony ?).
Podałem (PW) Ci mój nr tel, zaproponowałem rozmowę (prawdopodobnie rozwiązanie problemu znalazłoby się podczas niej +trochę wiedzy na temat), zignorowałeś, nie odpowiadając na wiadomość (klasyk : "ani me ani kukuryku"), prawdę mówiąc nie powinienem już angażować się w Twoim temacie.

BlueR1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 05 lut 2022, 20:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole

Re: Kodowanie DPF - brak kanału 068

Post autor: BlueR1 » 18 lip 2023, 17:55

tomnik pisze:
14 lip 2023, 23:15
1.Wykonaj raz jeszcze procedurę, którą podałem :
Reset zawartości popiołu, sterownik silnika [01] / "Adaptacja-10" kanał 81, zmień wartość na "1"/test/zapisz.
2. (Nie włączaj silnika !) Przejdź do bloków pomiarowych-08/grupa 104, wykonaj zdjęcie wszystkich czterech danych(okienek) tej grupy i pokarz je tu (co będzie widniało w 104.3 - trzecie okienko od lewej strony ?).
Podałem (PW) Ci mój nr tel, zaproponowałem rozmowę (prawdopodobnie rozwiązanie problemu znalazłoby się podczas niej +trochę wiedzy na temat), zignorowałeś, nie odpowiadając na wiadomość (klasyk : "ani me ani kukuryku"), prawdę mówiąc nie powinienem już angażować się w Twoim temacie.
Witam , do rzeczy :
Procedurę wykonałem po raz setny - czy z właczonym silnikiem czy bez - stale wartość jest albo 95 albo 100 g , dziękuję ,że podałeś mi nr telefonu odczytałem go w nocy , a ostatnio brak czasu aby siedzieć i to robić i dlatego nie dzwoniłem - wychowuję samotnie dwójkę dzieci, więć cieżko o czas.
Pogrzebałem w programie trochę przed chwilą , dzięki temu wiem dlaczego w 104.4 jest 0 - brak takiego czujnika u mnie , czy sprzętowo czy programowo go brak -nie wiem - komputer wskazuje brak. ousuwałem błedy jako OBD oraz standardowo , OBD nie wykazuje błedów ani zarożonych ramek , jednakże sam sterownik silnika już tak. Pobiera sobie te dane z kosmosu , bo wracają jak bumerang ( pewnie ma w EPROMIe zapisane ) . Pierwsze zdjęcia są tożasame z tym co jest u góry , pisałem ,że z powodu braku wskazania ciśnienia finalnie uruchomiłem silnik i niektóre zdjęcia sa po uruchomieniu w postach powyżej.
WhatsApp Image 2023-07-18 at 16.34.07 (1).jpeg

jak prosiłes tak zrobiłem
WhatsApp Image 2023-07-18 at 16.34.07 (1).jpeg
tutaj widąć 102.4 wspomiany nieistniejący czujnik
WhatsApp Image 2023-07-18 at 16.34.08 (5).jpeg
tu chwilę silnik chodzi ...
WhatsApp Image 2023-07-18 at 16.34.07 (2).jpeg
myślę ,że to może miec wpływ na brak adaptacji ...
WhatsApp Image 2023-07-18 at 16.34.07.jpeg
jedyny flash jaki miał miejsce ...jeszcze w AUDI w DE
WhatsApp Image 2023-07-18 at 16.34.08 (2).jpeg
tu silnik nie chodzi ...
WhatsApp Image 2023-07-18 at 16.34.08 (3).jpeg
a tu juz pracuje ...postój , bieg jałowy ..chwilkę
WhatsApp Image 2023-07-18 at 16.34.08 (6).jpeg
tu nie sugeruj sie czerwonym chwile potem dokończyłem testowanie i jest OK - napisano stan testowanie , ale ważne jest ,że nie wykazuje MIL , a jednak jest ŚWIECI na tablicy i wykazuje normalnie w kodach błędów

dodam ,że nie mam problemów z obsługą komputera czy tego programu w tych zakresach które wykonuję , bo działałem wedle podanych w internecie instrukcji ....nie był wyprogramowywany ani katalizator ani DPF był w stanie fabrycznym software zawsze odkąd kupiłem sam w Niemczech to autko .
WhatsApp Image 2023-07-18 at 16.34.07.jpeg
etykieta software widoczna , może coś Ci będzie mówić ....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: Kodowanie DPF - brak kanału 068

Post autor: tomnik » 19 lip 2023, 15:17

102.4 (czwarte od lewej) - to nie wskazanie od czujnika, a tzw. offset (powiedzmy kalibracja) czujnika różnicy ciśnienia DPF. Dane z tegoż znajdują się w 102.3.
Za dużo pytań z mojej strony... wymiana pytań i odpowiedzi potrwa tydzień(?). Kontakt telefoniczny wskazany.
Dla wszystkich czytających, zainteresowanych, o wynikach, konkluzjach poinformuję w tym temacie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga