Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 ALL] Ciekawe kodowania

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jonnyrobert
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 03 gru 2011, 15:04
Lokalizacja: Poznań / OsnabrĂźck / 3-Miasto

Post autor: Jonnyrobert » 23 gru 2012, 17:37

Witam Kolegów :)

Chcialem sie pochwalic ze jestem do 02.01. w Poznaniu, wjec jak by ktos chcial
jakies kodowania, lub wgranie cyfrowego licznika, lub wgranie softa Allroad, albo
jakies inne cuda, to moze sie domnie zglosic ;)

Oprócz tego zycze wszystkim WESLOYCH SWIAT ORAZ SZCZESLIWEGO NOWEGO ROKU :)
VCDS Ross Tech 15.7.4
VAS / ODIS / VCP i inne bajery :D

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 23 gru 2012, 20:28

Jonnyrobert, witaj , znasz moze kanał dopasowania steru 17 odpowiedzialny za język fis-komunikaty

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 23 gru 2012, 20:57

mbectb pisze:Wiec moge wam odpowiedziec ze w liczniku 4F0910900A nie uruchomicie tej funkcji. Sa to liczniki z poczatku produkcji montowane tylko w A6 2.4 Benzyna. Nie mialem takiego na stole osobiscie zeby zajrzec do srodka I porownac z wersja 900C. Soft ktory obsluguje speedo cyfrowe jest datowany na polowe rocznika 2007. Najnowszy soft do twojego licznika w wersji A jest datowany na styczen 2006 - wtedy nie myslano nawet o tej funkcji :). Nie ma mozliwosci bezpiecznego wgrania innego softa chyba ze by sprobowac rozebrac liczniki w obu wersjach I sprawdzic ich budowe jesli jest ten sam procek to po skopiowaniu w bezpieczne miejsce oryginalnej zawartosci flasha mozna by sie troche pobawic.

Na chwile obecna brak mozliwosci aktywacji cyfrowego speedo w licznikach z numerem 4F0910900A. soft z licznika w wersji 900C obsluguje co prawada cyfrowe speedo ale nie podejdzie do wersji A ze wzgledu na to ze jest to licznik do diesli - inna charakterystyka wskaznika obrotow, kontrolka swiec zarowych itp.

Jedyna opcja jaka widze to mozna by sprobowac rozkompilowac go jakos i wyciac funkcje odpowiedzialna za cyfrowe speedo z wersji C i przekopiowac ten fragment do softu z wersji A. Niestety ale to wymaga rozprucia obu licznikow na stole, zgrania z nich ori softow programatorem i pewnie dlugiej zmudnej zabawy z krojeniem tego na kawalki i wyliczaniem sum kontrolnych. Zabawa o tyle niebezpieczna w audi ze moze sie okazac ze w trakcie grzebania zalaczy sie CP, badz uszkodzeniem danych IMMO co wiaze sie z kosztowna wizyta w ASO

Pozdrawiam
Kolega jest pewny, czy tylko mu sie wydaje. Nie czytalem co prawda calego watku od poczatku, ale:
mam samochod wyprodukowany (modelowo 2006) w 2005roku, i cyfrowy predkosciomierz mam. Co prawda na manetce od spodu mam wspomniany przycisk i tak dalej i tak dalej. Ale bynajmniej samochod z 2007 rokiem nie ma wiele wspolnego.
mbectb pisze:Nie da rady tylko programator I najpierw kopia calej zawartosci flasha.

Probowalem przegladac plik z softem za pomoca hex edytora zeby zobaczyc czy jest mozliwosc edycji i podmiany fragmentow z licznika od diesla jednak ciezko to wyglada, Jest zbyt mocno skompilowany program nie wiadomo w czym to bylo pisane nawet jedynie naglowek mowi SGML ale dalej totalna kaszka.

Pozdro
Kolega chcial tworzyc takiego mutanta, a wylozyl sie na beznadziejnie prostym kodowaniu SGO? Licznik to takze immo, manipulacje poszczegolnymi blokami licznika (przerzucanie czesci jednego do czesciu drugiego zakonczy sie wysypaniem eepromu lub i flash'a). Nawet nie bede wspominal o tym ze sam plik sgo, to tzw data-container - w ktorym sa za rowno intrukcje dla VAS'a (co ma zrobic, co skasowac gdzie i ile zapisac) jak i oprogramowanie (najczesciej tylko update - wiec nie kompletny soft). O tym, ze sa przynajmniej 2 checksumy nawet niewspominajac...

MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

kodowania

Post autor: MaciejTFSI » 23 gru 2012, 23:06

szczerba2 pisze:Jonnyrobert, witaj , znasz moze kanał dopasowania steru 17 odpowiedzialny za język fis-komunikaty

Mozesz spróbować w kanale 04 (w passat B6 zmieniałem ostatnio na angielski wartość 02 )

Licznik - 17
Adaptacja - 10
Kanal - 4
np : z 1 zamieniasz na 2
i save

gotowe

Awatar użytkownika
Jonnyrobert
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 03 gru 2011, 15:04
Lokalizacja: Poznań / OsnabrĂźck / 3-Miasto

Post autor: Jonnyrobert » 24 gru 2012, 16:20

Wlasnie tez próbuje to tego dojsc...i mysle ze to moglo by pomóc:

Sprache im MMI ändern STG 07 Anzeige
STG Codierung -> Funktion 07 00xxx??
Sprache
01-D
02-GB
03-US
04-ES
05-I
06-F
07-PT
08-JP
09-CN
10-NL
11-GR
12-RU
13-PL
14-HU
15-SL
16-SK

Potem napewno trzeba zrobic MMI Reset lub i samochód ostawic na 30 min.

Jak bede w samochodzie to sam to wybróbuje ;)

Mysle ze po zmianie jezyka w MMI Anzeige/Bedieneinheit przenosci sie ten jezyk takrze
na FIS.

Jesli to nic nieda, jest jeszcze jedna Opcja: Plytki do MMI Update i tam zobaczyc, czy jest mozliwosc
wgrania innych jezyków.
VCDS Ross Tech 15.7.4
VAS / ODIS / VCP i inne bajery :D

cichykk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grójec

Post autor: cichykk » 24 gru 2012, 22:45

szczerba2 pisze:to dziwne bo osobiście klientowi ustawiałem halogen jako dzienne w wersji bez xenona i działa <mysli>
możesz napisać jak to zrobić?

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 25 gru 2012, 11:58

kanał 4 jest nieaktywny w c6. Wkurza mnie to bo na starym licźniku był angol , na kolorze włoski mam <wnerw> <wnerw>

MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

kodowanie

Post autor: MaciejTFSI » 25 gru 2012, 15:20

szczerba2 pisze:kanał 4 jest nieaktywny w c6. Wkurza mnie to bo na starym licźniku był angol , na kolorze włoski mam <wnerw> <wnerw>

myślałem ze w c6 tak samo będzie :( w kazdym razie ja tez miałem właśnie włoski i koniecznie musiałem zmienić na angola zeby zrozumieć co on chce :)


sprawdź kanal 4,5,6 powinien pokazać jezyki do wyboru automatycznie po naciśnięciu tam ikonki info czy cos takiego .

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 25 gru 2012, 18:37

oki. Dzięki.

Shotgun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 15 gru 2012, 18:19
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: Shotgun » 30 gru 2012, 10:42

Witajcie

Chciałem wrócić do tematu zegarów a mianowicie do tzw testu. Jestem umówiony w serwisie za tydzień maja podpisać kompa i mam z serwisantem przeanalizować co da się zmienić a w szczególności te zegary.
Powiedzieli mi ze to nie nazywa się test zegarów tylko powitanie kierowcy powinno się dać to zrobić tylko jest małe ale jak będzie kiedyś w serwisie jakieś uaktualnienie w aucie to przywróci wszystko do stanu fabrycznego i trzeba będzie lodowatej od nowa. Ale to nie problem.
Jak będę w serwisie to spisze co mi przekodowali i jak to wszystko tu opisze według serwisu, myśle ze to będzie dla was przydatne.

Pozdrowienia

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 30 gru 2012, 11:40

Shotgun, Drogi kolego to żaden sekret tylko podstawy w obsłudze vcds. Wchodzisz w instruments 17 odpowiednim bycie zaznaczasz nuddle test i gotowe. Aaa niech wszyscy nie myślą ze tak się da zrobić w każdej A6-tylko w polifcie można.

Awatar użytkownika
Jonnyrobert
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 03 gru 2011, 15:04
Lokalizacja: Poznań / OsnabrĂźck / 3-Miasto

Post autor: Jonnyrobert » 30 gru 2012, 14:15

Fakt jest taki ze w A6 Facelift jest o wiele inny mozliwosci kodowana ;)
VCDS Ross Tech 15.7.4
VAS / ODIS / VCP i inne bajery :D

Shotgun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 15 gru 2012, 18:19
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: Shotgun » 30 gru 2012, 15:35

Zobaczymy co serwis mi pozwoli zmienić i co można ustawić listę napisze

Pozdrowienia

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 10 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: slaby » 30 gru 2012, 18:21

Shotgun pisze:Zobaczymy co serwis mi pozwoli zmienić i co można ustawić listę napisze

Pozdrowienia
Na pewno pozwoli Ci zmienić ilość kasy w kieszeni <luzik>
A tak na serio masz kodowania liczników poliftowych


Coding

The following coding options should give you an overview about the available settings, due to different control modules and equipment in the car the actual choices may differ for the specific model you are working on and the Long Coding Assistant present the right choices for you.
Functions Gauge Test/Needle Sweep active
Driver Information System (DIS) active
Lap Timer active
Washer Fluid Warning active
Brake Pad Wear Warning active
Shift Suggestion (Economy) active
Key Warning active
Speed Warning at 120 kph (75 mph) active

Options Right-Hand-Drive (RHD)
Brake System Warning Light North American Region (NAR) OR Australia (AUS) active
Engine Start Note (i.e. "Press Clutch to Start Engine")
Multi Media Interface Generation 3 (MMI 3G) installed
Tire Pressure Monitoring (TPMS) installed
Electro Mechanical Parking Brake (EPB) installed
Adaptive Cruise Control (ACC) installed
Adaptive Light (Swivelling Headlights) installed
Dynamic Ride Control (DRC) installed
Dynamic Steering installed
Adaptive Air Suspension installed

Needle/Scale Illumination (Term. 15 ON / Term. 58 OFF) Needles OFF and Scales OFF
Needles OFF and Scales ON
Needles ON and Scales OFF
Needles ON and Scales ON

Seat Belt Warning Seat Belt Warning inactive
Seat Belt Warning North American Region (NAR) active
Seat Belt Warning Rest of World (RoW) active

Fuel Tank Type Front-Wheel-Drive (FWD) with 65l Tank
All-Wheel-Drive (AWD) with 64l Tank

Model Audi A6/S6 (4F) Limousine/Sedan
Audi A6/S6 (4F) Avant/Wagon
Audi A6 (4F) Allroad
Audi RS6 (4F) Limousine/Sedan
Audi RS6 (4F) Avant/Wagon

Tire Circumference
Display Options Temperature Display (Celsius / Fahrenheit)
Distance Display (Kilometers / Miles)
Speed Display (km/h / mph)
Pressure Display (bar / PSI
Fuel Volume Display (Liter / Gallon (USA) / Gallon (Great Britain))
Time Display (24h / 12h AM/PM)
Date Display (dd/mm/yyyy / mm/dd/yyyy)
Consumption Display (mpg (Great Britain) / mpg (USA) / l/100km / km/l)

Language German
English (Great Britain)
English (North America)
French
Italian
Spanish
Portuguese
Chinese

Country Germany (D) / Left-Hand-Drive (LHD) OR Not Specified
Rest of World (RoW) / Left-Hand-Drive (LHD)
United States of America (USA) / Left-Hand-Drive (LHD)
Canada (CA) / Left-Hand-Drive (LHD)
Great Britain (GB) / Right-Hand-Drive (RHD)
Japan (JP) / Left-Hand-Drive (LHD)
Arabian States / Left-Hand-Drive (LHD)
Australia (AUS) / Right-Hand-Drive (RHD)
Rest of World (RoW) / Right-Hand-Drive (RHD)
Japan (JP) / Right-Hand-Drive (RHD)






pozdro

Shotgun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 15 gru 2012, 18:19
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: Shotgun » 30 gru 2012, 19:30

co do kasy to powiedzieli mi wstępnie od 100 do 200 zł czyli nie ma tragedii.
dzięki za info

pozdro

[ Dodano: 2013-01-07, 18:31 ]
Witajcie

Da się pozmieniac w kompie sporo zmienili mi kodowanie i mam powitanie zegarów ora przy włączonych tylko ledach świeca same wskazówki na czerwonio <radocha>
Da się ustawić jeszcze czujnik zapiecie pasów, eko jazdę czyli kiedy przelaczac biegi ale niestety nie w automacie <figielek> , to chyba najważniejsze bo resztę to prawie da się ustawić w setupie w aucie. Nic nie było napisane o żadnych światłach deszczowych itd.
A co extra dla mnie zrobili to to ze nie zapłaciłem za to nic <figielek>
Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga